"Et saa lähteä"

Vaikka Sirulla onkin ihan ok äidinvaistot, niin yksi ongelma tässä nyt on. Minä en saa poistua talosta. Tänään kun yritin lähteä muita koiria lenkittämään, niin Siru jätti heti pentunsa oman onnensa nojaan ja jäi portille ihmettelemään, minne minä lähdin. Toisella kerralla myös sama juttu. Eli ilmeisesti joudun nyt olemaan aika tiiviisti neljän seinän sisällä.

Muuten Siru ei välitä minun läsnäolostani paljoakaan. Hoivailee pentuja itsekseen ja välillä nukkuu, vaikka minä olisi jossain muualla päin taloa enkä pentulaatikon lähelläkään. Mutta jos yritän muiden koirien kanssa lähteä ulos, niin heti alkaa kauhea levottomuus.

Pennun voivat hyvin ja syövät sen minkä ehtivät. Apollo roikkui Sirun nisässä niin terhakkaasti kiinni, että kun Siru päätti äkkiä nousta, nousi myös pentu. Artemis nukkuu paljon, mutta syö sitten välillä oikein antaumuksella ja kovaan ääneen.

Ja koirien nimistä vielä... eli melko varmasti pennut tulevat siis olemaan Apollo the Bright ja Artemis the Wild kuten tuossa edellisessä viestissäni jo ilmoitin. Päätin jo aikaa sitten, että haluan uskontotieteilijä/teologi/kirjailija-identiteettini näkyvän pentujen nimissä ja sen vuoksi olen ajatellun nimetä kaikki podengo-pentuni antiikin Kreikan myyttisten olentojen mukaan.

Artemis ja Apollo ovat kreikkalaisia jumalia, itse asiassa sisarukset. Artemis on ennen kaikkea metsän ja villin luonnon jumalatar. Apollo on puolestaan esimerkiksi runouden, valon ja totuuden jumala. Näistä "tehtävistä" siis tuo nimen toinen osa. Kommentteja nimistä saa antaa ja niitä otetaan mielellään vastaan :)

Kommentit

Suositut tekstit